THE LOGIC OF INTERNET (1)


The new world has come. It is when easiness and fastness are generalizing time efficiency, and consequently creating time-oriented society. They adopt values of time efficiency which is measured by economic-based practices. Time has become resources. In the mean time there is a cultural shift of individualism to collectivity which is other appearance of connected-ness egoism. The need for connectivity is dependency of connectivity driven by sensitivity of collective loyalty, namely collective interest which brings emotional close-ness as well as asking for absolute loyalty for those who are attached on it.

-------------------------------------------

Dunia baru itu telah terbentuk. Ketika kemudahan dan kecepatan merupakan generalisasi efektivitas waktu, terbentuklah masyarakat yang berorientasi waktu (time-oriented society). Mereka mengadopsi nilai-nilai efektivitas waktu. Ukurannya adalah kepraktisan secara ekonomis. Waktu adalah sumber daya (resources). Pada saat yang sama terjadinya pergeseran budaya individualistis ke arah kolektifitas merupakan wajah baru egoisme konektivitas. Kebutuhan konektivitas adalah ketergantungan konektivitas yang dipicu oleh sentimen loyalitas kolektif, kepentingan bersama yang mengikat dan memberi konsekuensi bagi siapapun yang lepas dari ikatan itu.(ign.hr.sw/2010)

Popular posts from this blog

ONE MORE ABOUT SPIRITUALITY...

A NEW DAY